Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

1. Hvordan logger jeg på intranettet ?

Du kan altid finde intranettet på Kulturskolens hjemmeside i menuen øverst til højre "INTRA". Ellers klik her for at gå til login siden – Brugernavnet er de 6 første cifre i dit barns cpr.nr. og koden er sidste 4 cifre i cpr. Nu har du adgang til barnets ”side”.

 

2. Vi kan ikke se tider på hjemmesiden…

Vi kan desværre ikke lægge alle tider for undervisningen ud på hjemmesiden. Ved soloundervisning vil I blive kontaktet af læreren, og i fællesskab aftaler I et tidspunkt.

Ved holdundervisning på skolerne får I besked fra skolens kontaktlærer.

Omkring Legestue skal I blot melde Jeres barn til, så vi kan se interessen for faget. Når vi har nok til et hold bliver I kontaktet omkring tidspunktet, og hvis tidspunktet ikke passer jer kan I springe fra.

Når undervisningen er planlagt i ugen før sæsonstart kan I på elevens side på Intranettet se skemaet for den tilmeldte undervisning (se pkt. 6 om at logge på Intranet)

 

3. Hvor står vi på ventelisten ?

Elever står på ventelisten i den rækkefølge, de er skrevet op til faget. Den rækkefølge holder vi, men hvis vi f.eks. har en ledig plads i Ribe, bliver den ikke tilbudt en elev fra Esbjerg, men i stedet den næste på listen, der ønsker undervisning i Ribe. Vi kan derfor ikke altid garantere en fast plads på listen.

 

4. Læreren er syg – erstattes undervisningen?

Som udgangspunkt erstattes undervisningen ikke. De første 3 aflyste undervisningsgange refunderes der ikke elevbetaling for, men efter 3. aflysning trækkes beløbet fra i den kommende rate/ eller udbetales. 

 

5. Hvordan melder jeg mit barn ud:

Udmeldelse kan ske ved at sende en mail til kulturskolen@esbjergkommune.dk – husk at skrive barnets navn og faget, så vi kan finde det rigtige barn.

Det første år på et fag har man 7 betalte prøvegange, og indenfor de 7 uger kan man melde sit barn ud. Efter de 7 uger kan barnet godt udmeldes, men man slipper ikke for betalingen, med mindre Kulturskolen kan sætte en anden elev ind i stedet for dit barn.

 

6. Vi har fået ny mailadresse eller mobilnummer. Hvordan retter jeg det?

Gå ind på Elevens side på intranettet, log på og ret oplysninger på "mine stamdata" (se pkt. 1 om at logge på Intranet)

 

7. Hvornår skal vi betale?

På elevens side på intranettet kan du under "mine stamdata" klikke på fanen ”Betaling” nederst.(se pkt. 6 om at logge på Intranet) Her kan du se, hvornår der skal betales rater, og hvordan raterne er sat sammen som beløb. Beløbene opkræves fra Esbjerg Kommune i oktober/januar og april, og enten får du en papirregning/ en opkrævning i din e-boks/ en e-betaling via din netbank – eller beløbet opkræves via PBS. Hvis du kan se, at du skal betale, men ikke kan finde fakturaen nogen steder i din e-boks eller Netbank, så kontakt Kulturskolens kontor på 7616 6500. Så kan du få oplyst, hvordan beløbet er opkrævet.

 

8. Undervisningen var aflyst i går, men jeg fik ikke besked

Vi bruger sms til at orientere om afbud eller ændringer i undervisningen, og hvis du ikke har fået en sms fra os om aflysningen, så kan det enten være fordi vi har det forkerte mobilnummer stående – eller at der desværre ikke er sendt afbud ud. Hvis det er tilfældet, vil vi meget gerne kontaktes på tlf. 7616 6500, så vi kan tage hånd om det.  Se evt. pkt. 6 om at ændre mail og tlf. nummer

 

9. Hvor foregår instrumentalundervisningen?

Undervisning i kor (skolekor)  og Musikalsk Forskole sker på de skoler, hvor undervisningen tilbydes. På en række skoler tilbydes instrumentalundervisning fordi Kulturskolens musikpædagoger kommer på skolen og underviser. Ellers foregår den største del af instrumentalundervisningen og orkestre/sammenspil på Kulturskolen i Islandsgade, i vores lokaler på 10’eren i Bramming, eller i SeminarieHuset i Ribe.