Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Talentlinjen

Alle har et talent, her kan du give dig selv muligheden for at dyrke dit.

På talentlinjen finder du en masse andre, der ligesom dig synes at musik er fantastiskt! Du er sammen med dine musikkammerater, og kan bruge skolen, både i undervisningen og i din fritid vi har et fedt elevrum i kælderen med sofa og instrumenter.

• Hvis du er interesserede i at gå på talentlinjen kan du tale med din hovedfagslærer.
  • Er du ikke elev på Kulturskolen, kontakter du koordinatoren for en prøvetime og en afklarende samtale om linjen.
  • Det er for alle imellem 10 og 20 år.

Talentlinjen består af tre obligatoriske dele:

• 45 minutters sang eller instrumentalundervisning
  • Sammenspil
  • Krydsfelt
  • Du har også mulighed for at deltage på et teori- og hørelærehold. Frivilligt tilbud for alle, men obligatorisk når du vil søge optagelse på MGK.

Signe Juhl er rytmisk talentkoordinator og Meike Fomsgaard er klassisk talentkoordinator.  Har du spørgsmål, kan du skrive til en af dem.

Hovedinstrument

Du går til dit hovedinstrument i 45 min. om ugen.  Her har du ekstra god tid til at fordybe dig i dit instrument, og få gode råd og sparring om din udvikling.

Sammenspil

Klassisk eller rytmisk sammenspil.

Musik skal deles med andre,  her mærker du glæden ved at blive en del af noget større.

Krydsfelt

Det er for hele gruppen af talentelever, og foregår i et af gallerierne om torsdagen kl. 16.30 - 18.00.

Her vil du møde forskellige musiklærere og blive undervist i kor, sangskrivning, gå til koncerter, deltage i masterclasses, lære om instrumenter og meget mere.

Først og fremmest have tid til at være sammen med alle de andre talentlinjeelever.

Koordinator

Gå til side der omhandler Meike Fomsgaard Franke

Meike Fomsgaard Franke

Musik - violin

Gå til side der omhandler Signe Juhl Jensen

Signe Juhl Jensen

Musik - sang

MGK-Syd

Du kan søge optagelse på MGK for at forberede dig fx til konservatoriernes optagelsesprøver.

'); }